Voor vetrek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghylaine Hoeben - WaarBenJij.nu Voor vetrek - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ghylaine Hoeben - WaarBenJij.nu

Voor vetrek

Blijf op de hoogte en volg Ghylaine

11 Februari 2013 | Nederland, Utrecht

22 februari – 7 juni 2012 Ghylaine – Nairobi

De kogel is door de kerk. Ik ga naar Kenia!
Op vrijdag 22 februari 2013 vlieg ik naar Nairobi en ga daar dan ruim 3 maanden als vrijwilliger met straatkinderen werken. Ik zal daar werken bij het project “Bosco Boys”. Dit project herbergt jongens die van de straat komen. Zij komen daar omdat hun ouders niet meer voor ze kunnen zorgen. Zij kunnen hier naar school en krijgen daarnaast ook onderdak en eten aangeboden. Alleen in de vakanties keren zij terug naar huis. Tevens komen er overdag ook nog zo’n 150 andere jongens en meisjes naar het project om daar naar school te gaan.

Het project kent twee verschillende locaties. De jongste kinderen die Bosco Boys opvangt komen terecht op de locatie Langáta. Hier krijgen de kinderen, die dus net van de straat komen, een nieuwe structuur aangeleerd. Zo mogen ze geen drugs en geweld meer gebruiken en moeten ze leren om de regels te volgen. Op het andere project zitten de ouderen kinderen. Ook zij krijgen dagelijks onderwijs en leren hoe ze zelf hun keuzes kunnen maken. Geen van de kinderen wordt gedwongen om te blijven. Zo komt het ook voor dat er kinderen voor een tijdje het project verlaten maar vervolgens ook weer terug komen. Omdat ze toch door hebben dat ze daar een ander/beter leven hebben.
Ik zal bij het project “Bosco Boys” mijn steentje bijdragen om de jongens te helpen in hun leerproces.
Naast mijn eigen tijd, inzet en aanwezigheid wil ik graag sponsorgeld inzamelen. Ik weet natuurlijk dat er ook hier in Nederland mensen zijn die moeten inleveren. Maar wij hebben het nog altijd veel beter dan de jonge jongens en meisjes die daar noodgedwongen op straat leven. En alle kleine bedragen maken aan het eind van de dag een bedrag waarmee ik daadwerkelijk iets bijzonders kan betekenen voor deze jongeren!
Ik wil natuurlijk graag iets goeds doen met het geld en zal dan ook ter plaatse kijken waar de grootste behoefte aan is. In overleg met de leiding van het project in Nairobi zal ik dan bepalen waar we het geld aan zullen besteden.
Indien je geld wilt overmaken, dan kan dit op rekeningnummer: 102630615 t.n.v. G.N. Hoeben.
Wil je als kenmerk aangeven dat het sponsorgeld Nairobi betreft?
Uiteraard zal ik een blog bij gaan houden waarbij ik je op de hoogte kan houden van wat ik daar beleef maar ook over wat ik met het geld zal gaan doen. Je kunt me volgen op: http://ghylainehoeben.waarbenjij.nu
Namens de kinderen uit Nairobi en mijzelf: ENORM BEDANKT!

Hartelijke groeten en tot begin juli…..

Ghylaine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ghylaine

Dit jaar heb ik een tussenjaar voor ik volgend jaar naar Amsterdam ga om te studeren. In het najaar van 2012 ben ik voor 3 maanden naar Londen geweest. En de grootste geluksvogel was ik op dat moment want korte tijd later kon ik al naar Kenia vertrekken. Hier lees je mijn verslag van mijn vrijwilligerswerk bij Bosco Boys Lang´ata. Dit is een boardingschool voor straatjongens uit Nairobi. Ik geef in klas 3 science en engels. Na school zijn we samen met de jongetjes buiten. Ik verblijf in het vrijwilligershuis samen met 3 andere Nederlandse vrijwilligers (Esther, Loes en Eveline) en een jongen uit Slowakije (Peter). Maar naast het werk hier geniet ik natuurlijk van Nairobi en de Afrikaanse cultuur.

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 6840

Voorgaande reizen:

22 Februari 2013 - 25 Juni 2013

Kenia

11 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: